Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

maandag, oktober 02, 2006

Oefenen Plan Plan

Vanavond kwam het trainen pas laat opgang. Normaal beginnen we rond half 8, nu kwamen de meeste pas tegen 8-en binnen. We waren met z'n zessen, 1 zit in Indonesie, 1 was ziek. Na een kopje thee en wat bijkletsen (wat altijd erg gezellig is), aankleden en dan altijd warm draaien met Tayungan. Iedereen was nogal moe, dus hebben we het rustig (plan plan) aan gedaan. Alleen de Gambyong Pangkur (is oorspronkelijk geen klassieke javaanse dans) voor het optreden van november geoefend. Op een gegeven moment hield de cd-speler er spontaan mee op, een teken voor ons om het er ook maar bij te laten. Het regende toen ik terugfietste, bah!