Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

vrijdag, juli 01, 2011

javaanse dansvoorstelling in Schaijk - 85 jarige

Ik wordt op duivendrecht opgehaald. We gaan vandaag optreden in een manage in Schaijk met Lipizanerpaarden. Het is mooi weer en we hebben er zin in. We krijgen een warm onthaal. Degene voor wie het feestje moeten we een beetje voor de gek houden omdat ze niet mag weten dat wij voor haar komen dansen.

We krijgen eerst in de buitenbak een dressuur demo, echt mooi. Daarna kleden wij ons om en gaan de gasten aan tafel in de binnenbak. Voor ons hebben ze mooi podiumpje gemaakt. De eerste dans is de golek srirejeki, huh, oooooh halverwege verandert de muziek en blijkt het de golek manis te zijn, oeps. we dansen gewoon door en blijven vriendelijk lachen. suffe nick heeft het verkeerde nummere opgezet. maar het mag de pret niet drukken, moeder is ontzettend ontroerd en daar doen we voor.
de tweede dans is de mondrorini. het podium is hier eigenlijk iets te klein voor, maar het lukt zonder eraf te vallen tijdens het gevecht.

Labels: