Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

zondag, juli 04, 2010

3 juli javaanse dansvoorstelling bejaardentehuis

We gaan vandaag naar Roozenburg, of all places, ergens in zuid-holland om 2 javaanse dansen te doen voor een indische middag in een bejaardentehuis. Het is een hele wereldreis met het openbaar vervoer, met de bus, met trein, met een boemel, met de pont, met benenwagen en dan eindelijk zijn we er. We krijgen (met moeite) nog wat restjes te eten, kleden ons om en maken ons op. De muziek tijdens de dans is ver-schrik-ke-lijk!, nauwelijks te horen en kraakt en hoest en proest. Ik baal ontzettend, ben je zo'n 4 uur op reis voor een kwartiertje dans en dan gebeurt er dit, je kunt totaal niet lekker in de dans komen. Erg jammer.

Labels: , ,