Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

woensdag, oktober 04, 2006

bijzondere hobby


Vorige week werd ik benaderd door het tijdschrift Flair. Of ik mee wilde werken aan een artikel over bijzondere hobbies en specifiek dan eigenlijk over een voorwerp dat mijn hobby zo bijzonder maakt. In mijn geval dan stelde ik voor mijn favoriete kostuum, de kain(batik lange rok) met samparan (sleep), mekak van fluweel met palletjes, de keris (dans mes), pijl-en-boog, de hoge hoofdtooi. Mijn favoriete kostuum hoort uiteraard bij mij favoriete dans. Dit is de mondrorini, de gevechtsdans tussen 2 prinsessen.
Eind van het jaar, waarschijnlijk het decembernummer staat het erin. Met een foto. De fotografe komt ergens half oktober om mij er mooi op te zetten. Ben benieuwd. Altijd leuk om gevraagd te worden. En wie weet stimuleert het jonge mensen met een indische of indonesische achtergrond om de klassieke dansen te gaan leren.