Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

woensdag, augustus 03, 2011

19 augustus Javaanse dans in Maurik

Ter afsluiting van de indische week zullen Intan en Monique 2 javaanse dansen uitvoeren voor het verzorgingshuis Valentijn/Valentino in Maurik. Het is weer even een tijdje geleden dat we optraden, maar doordat tijdens de laatste javaanse dansvoorstelling een verkeerde cd opgezet werd kregen we een goed idee om deze keer dan de Golek Manis "echt" maar weer eens te dansen. Uiteraard staat ook de mondrorini onze favoriete javaanse gevechtsdans weer op het programma.

In oktober hebben we ook weer 2 dansvoorstellingen waarvan 1 op de pasar keliling te den haag. En in november, 3e zondag staat weer het gezamenlijk optreden javaanse dans en gamelan op het program. Mike Intan en ik (Monique) zullen voor het eerst de maskerdans met live gamelan opvoeren.

Labels: ,