Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

dinsdag, november 22, 2011

Javaanse Dans en Gamelan 6e editie

Op 20 november werd de Javaanse dans en Gamelan voorstelling voor de 6e achtereenvolgende jaar georganiseerd. Ondanks de staking van het openbaar vervoer in Amsterdam zat de zaal weer helemaal vol met enthousiaste toeschouwers.
Dit jaar bracht onze dansgroep 3 javaanse dansen, de Gambyong Pare Anom, Dwi Asmoro en Sekartaji met het gamelan orkest Wiludyeng. De javaanse dansen Dwi Asmoro en Sekartaji werden voor de eerste maal door onze danseressen/danser uitgevoerd met live muziek.
De maskerdans Sekartaji waarin Intan Sekartaji, Monique Panji en Mike Klono tot leven brachten, werd met groot enthousiasme ontvangen.
na afloop werd er gezellig met z'n alleen indonesisch gegeten, met dank aan Ivy, die weer heerlijk gekookt had.

Labels: , , , , , ,