Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

maandag, oktober 01, 2012

Javaanse dans voor 50 jarig huwelijk ijmuiden

15 september Ijmuiden, even opgepept, want ik had al een paar dagen buikgriep gehad, opgehaald door Intan met de auto. We gaan als verrassing voor de ouders van Anja een javaanse dans doen, de golek srirejeki. Intan staat al voor de deur en ik zit nog steeds te pielen met een daglens die maar niet in mn oog wil. Uiteindelijk lukt het toch gelukkig en rijden we in een half uur naar de brulboei in ijmuiden. Omkleden en nog een beetje opmaken en dan gaan we om kwart voor 7 op. De dans hebben niet meer samen geoefend, ook niet meer gekund omdat de aanvraag een paar dagen vantevoren binnenkwam, maar deze golek sri rejeki kennen we al zo goed dat we allebei thuis het een keertje hebben geoefend. Het liep als een trein en was alweer voorbij voordat we er erg in hadden. De ouders van Anja waren echt verbaasd. iedereen in de zaal overigens, want het was doodstil en iedereen zat gebiologeerd te kijken. Nog een hapje eten en dan gaan we weer op huis aan. Toch leuk weer eens op het podium. Dit jaar was dit mijn eerste javaanse dansvoorstelling. Wel heb ik verschillende indonesische / javaanse dansworkshops gegeven voor kinderen en middelbare scholieren in het kader van indonesie dagen. Monique

Labels: , , , , ,