Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

zaterdag, september 26, 2009

Suikerfeest op de VU - Javaanse dans

25 september, vrijdagmiddag, Amsterdam Buitenveldert, VUMC. We zijn uitgenodigd door de multiculturele studentenvereniging om ter ere van het suikerfeest een javaanse dansvoorstelling te geven. Dansgroepen uit landen met een grote islamitische bevolking zijn vandaag vertegenwoordigd. Men was bijna vergeten dat Indonesie het land is met de grootste hoeveelheid islamitische inwoners en heeft ons op de valreep gevraagd om te komen dansen. We moesten ons (voor de variatie) weer eens in het damestoilet omkleden en opmaken, want de kleedkamer was vol (met mannen). Na de eerste lezing met gebed/meditatie mochten wij als eerste op. De muziek wilde niet zo lukken eerst, maar daarna was het in het publiek doodstil tot het eind. Het ging heel goed en heel gelijk. We deden de javaanse dans Golek Srirejeki. We waren gekleed in de kleuren van de indonesische vlag: wit met rood, witte kain/rok en witte sampur/ sjerp en rood jasje. We kregen een super enthousiast applaus. Echt heel leuk.

Labels: