Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

maandag, oktober 30, 2006

Gewoon trainen


Vanavond waren we met een minimaal aantal mensen. We hebben samen met de gamelan een keertje geoefend voor 12 november. De folders waren ook klaar. Wel grappig om te zien dat Monique en Monique (zijnde ikzelf en andere Mo) de gamelan flankeren.
Omdat het dansritme soms wat anders is dan wanneer de gamelan zelf een muziekstuk speelt is het weleens handig om gezamenlijk naar een tape te luisteren en te laten zien hoe wij daarop dansen. Mike danst de 12e Gunung Sari met de Gamelan. Om met name de kendangan speler (lead drummer) te laten zien hoe zoiets klinkt en eruit moet zien, heeft Mike een demo gegeven. Ik deed zelf ook mee om de Gunung Sari weer eens te dansen. (Ooit heb ik 'm een keer opgevoerd als 1 van de laatste voorstellingen met de dansgroep Pare Anom. ) We kregen zelfs applaus.