Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

maandag, november 27, 2006

Reunie Javaanse dansgroep Pare Anom

Dit jaar, 2 oktober danste ik 15 jaar. Ook mijn javaanse dansvriendin Intan danst dan 15 jaar. Zij is 1 week na mij begonnen bij de toenmalige dansgroep Pare Anom. We hadden destijds les in het Tropenmuseum op vrijdagmiddag. En nu, 2 dansgroepen en veel eigen opdrachten verder leek het ons leuk om de meiden van toen weer eens te zien. Dus organiseerde ik een reunie op een koude donkere donderdagavond in november.
Het leek logisch om indonesisch te gaan eten, maar een aantal dames wilde liever iets anders exotisch eten, dus het werd Thais. De lerares van PA woont in indonesie en kon dus niet aanwezig zijn en van sommige mensen hadden we geen adressen of telefoonnummers meer, maar uiteindelijk waren we toch nog met z'n zessen. Het was gezellig en leuk om iedereen weer te zien. We hadden een ronde tafel, wat het praten over en weer ook wat makkelijker maakt.
Het gesprek ging met name over wat iedereen nu deed, over het werk en de thuissituatie. Maar dat wat ons toen bond, de javaanse dans, was geen onderwerp van gesprek. Op zich niet vreemd, want alleen Intan en ik dansen nog en de rest niet meer.

Labels:

1 Comments:

Blogger AMURTA said...

Bijna 10 jr later lees ik nu over deze reunie die ik heb gemist, omdat niemand mn adresgegevens meer wist?!
Zoveel dansgroepen verder, dans ik nu solo en ga a.s. 29 sept optreden in Spanje op een pasar malam, voor een Indische vereniging die dit jaar 2016 hun 10e jubileum gaat vieren.
Fijn om te weten dat er nog heel veel javaanse dansgroepen zijn in Nederland, die onze cultuur hoog houden. Kunnen we niet een reunie organiseren voor al deze groepen?
Lijkt me geweldig om iedereen te ontmoeten, die allen de javaanse dansen kunnen uitvoeren op dit evenement. Mijn medewerking krijgen jullie! Salam manis AMURTA -MargieCorliss Wilschut

za sep 17, 02:03:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home