Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

zondag, juni 17, 2007

Javaanse & Balinese Dans voor 50-jarig verjaardagfeest

15 juni, vandaag heb ik de hele ochtend javaanse dansles gehad, de mannendans Menak Koncar. Vanmiddag had mijn dansleraar generale repetitie waardoor mijn les niet doorging. Ik ben uiteraard gaan kijken en heb alles op video vastgelegd. Wat mijn verbazing enigzins schepte was dat de dochter van de leidster van het gamelanorkest een duet mag dansen met mijn leraar. Beetje jaloers ben ik wel hoor, met zo'n mooi voltallig live gamelanorkest mogen dansen is echt geweldig. Tijdens het duet, zingt Mas Wasi, mijn dansleraar zelf ook een stuk, gaaf, mooie stem heeft ie.
Enfin, na een drukke dag javaanse dans, zelf een dansvoorstelling voor een vriendin van Intan. We hebben de zoon van Intan vanavond als chauffeur, lekker rustig voor ons. In een clubhuis in Delft wordt het feestje gevierd. Het is erg donker boven en dus niet zo makkelijk om de make up opbrengen. Rani, een javaanse studente danst eerst een Balinese legong dans, daarna doen wij de javaanse dans mondrorini. De opkomst is niet helemaal synchroon, want we hebben maar een postzegel om op te dansen. Daarna gaat het wel lekker.
Na het omkleden lekker indonesisch eten.