Javaanse danseres

Sinds 15 jaar heb ik een grote hobby: javaanse hofdans. Dit zijn de klassieke dansen van de kratons uit Solo/Surakarta in Indonesie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Amsterdam, Netherlands

Wil je iets lezen over mijn achtergrond en hoe ik begonnen ben met de ayurveda en yoga praktijk, klik dan op 'Mijn CV' bij de links-rubriek. Veel leesplezier.

vrijdag, oktober 26, 2007

Javaanse op Pasar in Schiedam

Vandaag hebben we een persoonlijke chauffeur, Judith, een nieuw lid van de javaanse dansgroep. Intan heeft deze keer haar broertje van de TomTom meegenomen zodat we relatief snel op de plaats van bestemming komen. Vorig jaar hebben we ook op deze pasar gedanst, toen waren we met z'n zessen, maar door een zwangerschap en een zieke is het clubje een beetje uitgedund. Voordat wij opgaan is er een andere javaanse dansgroep, die onze kleding komen bewonderen als wij klaarstaan in de gang. Intan en ik dansen de mondrorini eerst, daarna dansen Mike en Ivy de KarnoTenanding. Beide zijn het gevechtsdansen.

Labels: , ,